begripliggorande.blogg.se

Vi lärde känna varandra när vi arbetade i Medborgarhuset i Gamlestaden i Göteborg. Två kvinnor, födda samma år, som båda tillbringat minst 22 år i Sverige. Den ena född i Somalia, den andra i Sverige. Nu bor en av oss i Göteborg den andra i Mogadishu. Förutsättningarna för våra liv är plötsligt rätt olika. I denna blogg skall vi försöka begripa världen utifrån våra olika centrum.

Välkommen hem Wilo

Kategori: Allmänt

Jag är glad att du nu är hemma i Sverige och undrar när du nu ska komma hem till Göteborg. Kanske dyker du bara upp mitt under en arbetsddag, eller också hörs vi kanske över facebook för att bestämma träff för en fika.
 
Jag undrar hur du kommer att se ut. Jag har sett dig i dreads och  kortsnaggad. Men den här gången kanske du har slöja?
 
Under de senaste dagarna har jag skrivit flera brev/blogginlägg, men jag har suddat ut samtliga. Kanske är det för att ett nytt år är på väg. Men allt jag skriver känns som en repition av allt annat som jag eller någon annan redan har tänkt. Det är som min hjärna skulle behöva en dusch av något, en ny näring eller en bättre insikt. Det är inte så att jag känner mig dålig på något sätt, men det är inte alltid som man har något att säga andra människor. I vissa perioder är man bättre på att lyssna, där är jag nu.
 
 För att kunna gå vidare måste ibland också måste frågasätta det egna jaget, varför man tycker saker. Frågan är kanske varför man måste gå vidare, varför man inte kan stanna där man är. Förmodligen för att man lever. Jag återkommer Lägg märke till att jag inte skrev någon punkt varken här eller i förra avsnittet
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: